Saturday, January 21, 2012

BATU ZAMRUD TERBESAR DI DUNIA


Batu Zamrud 57,000 karat dan seberat 11.5kg ini ditemui di Brazil dan dipotong di India. Peniaga bagi batu permata yang jarang ditemui, Regan Reany dari Calgary mendapat e-mel mengenai batu itu dan berfikir adakah berita ini benar. Ternyata batu zamrud ini sebenarnya amat nyata dan sedang menuju ke Kelowna, British Columbia dengan kawalan keselamatan bersenjata.  Pusat Lelongan telah memastikan permata ini akan dikawal ketat sehingga lelongan, akhir bulan ini.


"Batu permata ini dinamakan 'Teodora'  atau terjemahannya 'Hadiah Tuhan." Odenbach memberitahu Post Huff. "Bagi saya, kami diberi peluang untuk mendedahkan diri kita di peringkat antarabangsa sebagai syarikat lelongan yang boleh mengendalikan barang-barang seperti ini. Anda tahu, ia benar-benar tidak berasa seperti hadiah."

Harga awal yang ditawar untuk lelongan  ialahUS$ 1.5 juta.  Satu lagi emerald yang ultra-mahal, tetapi jauh lebih kecil hilang di Hong Kong. Laporan menyatakan bahawa  tukang emas Swiss Caroline Gruosi-Scheufele menanggalkan  zamrud 16 karat di Dewan tarian Harbour View Hotel Four Seasons. Apabila dia menyedari kesilapan beliau dan berlari semula tujuh minit kemudian cincin itu telah hilang. Cincin yang hilang bernilai lebih daripada $ 1.5 juta dan pemilik menawarkan hadiah US$ 62,000.

Mungkin zamrud terbesar di dunia tidak bernilai agak banyak, tetapi sekurang-kurangnya anda tidak mungkin akan terhilangkannya!  





2 comments:

Unknown said...

qzz0515
adidas outlet
uggs outlet
chrome hearts outlet
pistons jerseys
ferragamo outlet
coach outlet online
le coq sportif shoes
prada outlet
michael kors handbags
oakley sunglasses

tangki fiber said...

I feel this is among the such a lot vital info for me. And i am satisfied studying your article. However wanna commentary on few general things, The website style is ideal, the articles is truly nice
Tangki Panel
Tangki Fiberglass
Jual Septic Tank

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...