Sunday, February 5, 2012

HOTEL PERCERAIAN


Check in di Hotel selama 2 hari, kemudian bercerai!!. Di Belanda cuti hujung minggu boleh menjadi hujung minggu perceraian bagi pasangan yang mengharapkan perceraian yang pantas dan murah.


Ianya adalah satu konsep yang dipanggil 'Hotel Perceraian ' membantu suami dan isteri untuk mengatur semua dokumentasi yang perlu di sisi undang-undang untuk menamatkan perkahwinan mereka selama dua hari sahaja. Proses perceraian yang biasa mengambil masa beberapa minggu. Mereka menemui pengantara dan  peguam yang akan membahagikan aset, bersetuju tentang pembayaran nafkah dan mengatur hak lawatan - semua bayaran telah ditetapkan.
Ia adalah ilham usahawan Jim Halfens, yang berkata beliau melihat jurang di pasaran di negara di mana perceraian melibatkan kos sehingga lima angka dan mengambil masa berbulan untuk menyiapkan sesuatu kes.

"Apabila mereka meninggalkan hotel, semua masalah diselesaikan," katanya kepada Sky News.



Beliau menggunakan beberapa hotel butik yang mewah di seluruh negara, termasuk Hotel Carlton Ambassador  di The Hague.

Pengurus Jualan Ninke Bons menjelaskan bahawa pasangan,  mendaftar masuk bersama-sama, tetapi kebanyakannya memilih untuk tinggal di bilik-bilik berasingan, dikendalikan dengan baik oleh kakitangan.


Boleh jadi jutawanlah Jim Halfens ni, agaknya hari-harilah dia berdoa supaya banyak pasangan yang bercerai.

Jangan ada pulak yang tiru idea ni kat Malaysia . Selalunya pasangan memilih Hotel untuk 'Honeymoon' tetapi terbalik pulak di sini. Dunia...dunia...

sumber Sky News

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...