Monday, February 6, 2012

MATI KERANA BERMAIN GAME



3 Feb. 2012. Seorang lelaki Taiwan telah meninggal dunia selepas bermain permainan komputer di kafe internet selama 23 jam berturut-turut, lapor media tempatan, Jumaat.


Polis mendapati badan Chen Rong Yu yang berusia 23 tahun terperosok  pada kerusi di kafe di  Taipei pada hari Rabu, dengan tangannya menghulur ke arah keyboard dan tetikus, menurut berita harian laman web  Apple.
Pekerja cafe berkata Chen datang  pada malam Selasa dan duduk di satu sudut  sebuah terminal komputer. Dia telah mengambil rehat dengan tidur pendek yang kerap, supaya kakitangan tidak terkejut melihat dia tidak berehat.
Pada malam berikutnya, pekerja wanita cuba untuk membangunkannya, tetapi mendapati tubuhnya sejuk dan memanggil polis.
Keluarga Chen memberitahu  pihak berkuasa bahawa beliau menerima rawatan  jantung pada bulan September. Polis berkata mereka masih menyiasat punca kematian, tetapi disyaki bahawa kombinasi keletihan, kekurangan pergerakan dan cuaca sejuk boleh menyebabkan pembekuan darah dan serangan jantung.
Chen bermain Liga Legends, permainan multi  pertempuran dalam talian yang dibangunkan oleh Garena, perkhidmatan permainan yang berpangkalan di Singapura.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...