Friday, March 16, 2012

LEMAK MANUSIA UNTUK BAHANAPI


Ia pelik dan sedih bahawa tamadun manusia sedang menghadapi krisis tenaga yang serius manakala banyak  individu manusia tidak berpuas hati dengan tenaga berlebihan yang mereka bawa setiap hari dalam bentuk lemak di badan.
Ironi yang  seperti member peluang kepada seorang  pakar bedah plastik Beverly Hills, yang berkata dia menghidupkan enjin  SUV teman wanitanya menggunakan lemak yang disedut dari proses ‘liposuction’ dari pesakit. Nampaknya pesakit doktor itu tidak membayar hanya untuk kenderaannya, tetapi juga untuk bahan api.
Doktor, Craig Alan Bittner, yang mempunyai  blog  "hijau"  tentang kejayaan beliau  yang  dipanggil lipodiesel.com. Ia tidak jelas bagaimana beliau menukar  lemak pesakit menjadi   bahan api. Tetapi beliau mendakwa, "Kebanyakan pesakit saya meminta supaya saya menggunakan lemak mereka untuk bahan api dan saya mempunyai lebih banyak lemak daripada apa yang boleh saya gunakan." Nampaknya, begitu juga mereka.
Lemak haiwan membuat biodiesel yang baik, tetapi [menggunakan lemak manusia] * adalah salah di sisi undang-undang untuk atas sebab-sebab yang jelas. Bittner sedang disiasat dan telah melarikan diri ke Amerika Latin. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...