Thursday, February 23, 2012

8 TEMPAT PALING BERHANTU DI MALAYSIA


1.Highland Towers, Genting
Highland Towers yang terkenal. Pada tahun 1993, seluruh blok runtuh, menyebabkan 48 kematian dan dari hari itu, beberapa laporan gangguan jin dan perkara-perkara yang menakutkan di waktu malam. Sekarang,sejak apartmen yang rosak teruk dan dikelilingi oleh hutan, Highland Towers mungkin memberi anda satu  kejutan bila anda berada di situ.


2.Banglo Tinggal, Bangsar
Lokasi ini mengikut penduduk tempatan, dilaporkan mempunyai djinn, Pontianak dan semangat lain yang menghantuinya. Ada tragedi pembununuhan di banglo yang ditinggalkan, terutama cerita tentang seorang pengawal  gila dan membunuh  kanak-kanak.


3.Kellies Castle, Perak
Walaupun terdapat penampakan di Kellies Castle, terdapat laporan pintu terbuka dan tertutup sendiri, serta jeritan nyaring di tengah-tengah malam. Cukup Menyeramkan!


4.Institusi St Michael, Ipoh
Sebuah sekolah yang dibina pada tahun 1912 oleh mubaligh Katolik, Institusi St. Michael telah digunakan sebagai pejabat oleh tentera Jepun dalam Perang Dunia II, dan juga dilaporkan ada ruang penyeksaan. Hingga ke hari ini, ia berkata paderi boleh dilihat bersembahyang di gereja tingkat empat, tanpa kepala. Ya, serius.


Malaysia's Most Haunted Places

5.Karak
Lebuhraya Karak adalah rumah bagi banyak kemalangan ngeri dan aktiviti paranormal, dengan pemandu melaporkan kehadiran yang tidak dapat dilihat 'orang lain' selain mereka, sama ada ia menaiki kereta atau motosikal. Selain itu, ada satu legenda kereta Volkswagen kuning yang mungkin mengejar anda di lebuhraya membawa penumpang hantu.



Malaysia's Most Haunted Places


6.Lady Templer Hospital, Cheras
Dihantui oleh hantu seorang wanita tua, ( ia dikenali juga Cheras poliklinik ) boleh menjadi hantu yang ganas untuk pemburu hantu yang berani  -beberapa saksi  menyatakan  hantu ini sebagai tidak mengalu-alukan  ghosthunters yang 'cari pasal'.


Malaysia's Most Haunted Places

7.Villa Nabila, Johor Bahru
Terletak di lereng bukit yang menghadap  Danga Bay Johor yang popular, Villa Nabila adalah harta warisan  Rupa-rupanya ia adalah rumah  kepada keluarga yang kaya, rumah itu telah dirompak dan penghuninya dibunuh, membuatkan sesiapa yang menghuninya keresahan dalam jiwa. Beberapa  pemburu hantu yang berani dilaporkan telah  'hilang' di villa, hanya dapat  melarikan diri pada waktu subuh, dan tidak lebih awal dari itu.

Malaysia's Most Haunted Places

8.Bungalow Pesawat Terbang (rumah Mona Fendy), belakang Leisure Point, Cheras
Bagi orang-orang yang tidak tahu, Mona Fandey adalah bomoh yang popular di tahun 90-an, dan dilaporkan menggunakan ilmu hitam untuk membantu banyak ahli-ahli politik mencapai kuasa. Beliau telah  membunuh ahli politik Mazlan Idris pada tahun 1993 dalam satu upacara bersama-sama dengan suaminya.  Pada pelaksanaan hukuman matinya, dia mendakwa "Saya tidak akan mati," dan rumahnya kononnya dihantui kerana ilmu hitam yang diamalkan sana.

1 comment:

Anonymous said...

giler ah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...