Monday, March 19, 2012

BATAL MESYUARAT KERANA SALMAN RUSHDIE

BATAL MESYUARAT KERANA SALMAN RUSHDIE

Imran cancels India trip over Rushdie

19 Mac, 2012 Pengerusi PTI (Pakistan Tehreek-e-Insaf) , Imran Khan, telah membatalkan penyertaan beliau sebagai penceramah utama dalam sidang tertutup "India Hari ini"  yang diadakan di New Delhi serta-merta bila mendapat tahu tentang penyertaan Salman Rushdie.
Beliau melahirkan kekesalan kepada pihak penganjur menyatakan bahawa dia tidak akan menyertai mana-mana program yang disertai Salman Rushdie yang telah menyebabkan 'kecederaan'  hati yang tidak terhingga kepada umat Islam di seluruh dunia, satu kenyataan PTI.
"Beliau hanya menerima dan melihat program penuh sidang tertutup  petang lepas dan mengambil tindakan awal pagi ini untuk membatalkan penyertaan," katanya.

Imran Khan (Imran Ahmad Khan Niazi; anak kepada Ikram Ullah Khan Niazi Shermankhel) lahir November 25, 1952, di Lahore adalah bekas pemain kriket Pakistan kini menjadi ahli politik. Imran bermain kriket untuk Pakistan di antara 1971 dan 1992, dan merupakan kapten negara

SIAPA SALMAN RUSHDIE?

Beliau yang menulis buku The Satanic Verses, yang diterbitkan pada 1988, secara terang-terangan menghina Nabi SAW telah ditekan dengan ancaman bunuh. Ketika itu, Ayatollah Khomeini, pemimpin Iran, mengeluarkan fatwa di dalam pidatonya bahawa Salman Rushdi dilahirkan sebagai Muslim sudah dihukumkan murtad.

Sebelum ini, ketika kes Salman Rushdi tersebar, Islam di seluruh dunia bangkit menentang dan mengutuk kejahatan yang dilakukannya termasuk di Malaysia pada tahun 1989. Kita sedih dan marah kerana dialah salah seorang yang mencetuskan kontroversi MENGHINA NABI SAW sebelum penghinaan secara besar-besaran sebelum ini.
Malangnya, kerajaan Britain yang sememangnya suka dengan tindakan bodoh Salman Rushdi, telah melindungi beliau dengan undang-undang Britain ketika itu. Beliau selamat dari segala ancaman, bahkan  beliau telah menerima anugerah “Sir” dari Ratu Elizabeth II.

.........baru-baru ini berlaku satu peristiwa yang cukup membingungkan kita, yang terjadi di kalangan pimpinan-pimpinan yang kita idolakan selama ini dengan laungan Islam Hadhari. 19 Jun 2007, telah berlangsungnya majlis sambutan ulang tahun hari jadi Ratu Elizabeth II di kediaman beliau di Britain.
Kita agak terkejut kerana majlis tersebut turut diraikan oleh Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang mewakili kerajaan Barisan Nasional. Bukanlah saya ingin memburuk-burukkan beliau, tetapi anda boleh pertimbangkan sendiri tentang keberadaannya di majlis tersebut. Gunakan otak untuk berfikir.

Fakta Atau Auta : Tabik dengan tindakan Imran Khan! 


KISAH DAN TAULADAN :
AKIBAT MENGHINA NABI MUHAMMAD SAW:
SI BELANDA TERKUTUK HANGUS TERBAKAR


http://images.bt.dk/node-images/198/608x403-c/198138-kurt-westergaard.jpg
7 Mac, 2010 Menurut laporan siasatan dari sebuah akhbar Arab, yang diterbitkan dari Arab Saudi, telah mendakwa bahawa Kurt Westergaard, kartunis Denmark, telah meninggal dunia dalam kejadian kebakaran.

Kurt Westergaard
Kurt Westergaard adalah seorang kartunis Denmark yang mencipta kartun kontroversi menghina agama Islam dengan menggambarkan Nabi Muhammad  memakai bom di serban beliau pada Februari 2008 di dalam akhbar Jyllands Posten. . Kartun ini menyebabkan  perbalahan dan reaksi dari umat Islam di seluruh dunia. Sejak lukisan kartun itu, Westergaard telah menerima beberapa ancaman bunuh dan percubaan membunuh. 


Telah ada khabar angin tentang kematiannya, tetapi ia tidak disahkan oleh media antarabangsa.
Pihak berkuasa Denmark telah cuba sedaya upaya mereka untuk menyembunyikan kematiannya, yang telah menemui sebarang petunjuk tentang bagaimana kebakaran berlaku dan mengapa hanya di dalam bilik di mana  Kurt Westergaard tinggal  sahaja yang terbakar. Siasatan awal menunjukkan bahawa kartunis, yang kufur itu melukis beberapa karikatur mengaibkan  Nabi SAW, telah dilindungi dengan  keselamatan yang  ketat kerana beliau telah menerima banyak ancaman dari seluruh dunia selepas umat Islam  marah kerana penerbitan berulang-ulang karikatur tersebut di akhbar Eropah.

3 warga Arab telah ditangkap kerana tuduhan penglibatan mereka dalam komplot kematian Kurt. Seorang lelaki Somalia telah juga cuba menikam beliau  tetapi polis di rumahnya telah menyelamatkan beliau.

Laporan siasatan  kejadian dilakukan beberapa hari selepas Westergaard  terbakar dan mati di tempat kejadian, tetapi media antarabangsa  benar-benar senyap mengenainya. Laporan itu juga mendakwa bahawa terdapat beberapa saksi-saksi yang memberi keterangan tentang apa yang berlaku. Pihak berkuasa Denmark setakat ini tidak dapat mencari sebarang pembayang mengenai punca api, sejak mereka memulakan siasatan sambil senantiasa mengaitkan  beberapa konspirasi luar untuk membunuh lelaki terkutuk itu.

Menurut BBC, sebanyak dua belas orang yang terlibat mengaibkan Nabi SAW tetapi hanya  Kurt,  melarikan diri dari kemarahan  awam selepas umat Islam di seluruh dunia telah mengambil bahagian dalam perhimpunan bantahan yang dihadiri oleh berjuta-juta orang. Orang di Malaysia juga telah menyertai saudara-saudara mereka seperti orang-orang di Indonesia, Bangladesh, India dan banyak negara-negara Arab untuk mendaftarkan bantahan terhadap konspirasi untuk memburuk-burukkan umat Islam dan agama mereka. Di Lahore dan Peshawar, penunjuk perasaan telah bertukar menjadi ganas dan sekitar enam orang terbunuh  manakala harta bernilai juta rupee menjadi abu.

Sebalik menyatakan kekesalan, Westergaard telah mengumumkan beberapa kali bahawa  beliau tidak menyesal kerana melakukan perbuatan yang terkutuk itu.

Akhbar Saudi berkata kematian Kurt menunjukkan betapa berkuasa Allah SWT,  walaupun pengaturan keselamatan yang pintar, tiada yang dapat menyelamatkan dia dari seksaan Allah di dunia lagi.
* Akhbar Antarabangsa masih belum mengesahkan laporan ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...