Thursday, May 24, 2012

DITEMBAK 40 KALI DI KEPALA,DITANAM HIDUP-HIDUP, MASIH HIDUP.


Subhanallah!...Ajal dan maut di tangan Allah SWT. Anjing bernama Star ini telah ditembak 40 kali dikepalanya, diikat muncung dan keempat-empat kakinya dan ditanam hidup-hidup supaya mati , dijumpai masih hidup.

Berpantang maut sebelum ajal.  Seperti manusia ia seolah-olah sesetengah haiwan juga boleh mengatasi nasib yang paling ngeri.
Cerita-cerita perjuangan hidup yang luar biasa ini , seperti anjing ini, yang terselamat dari lebih 40 peluru tembakan pistol pelet dan pengebumian, mengikut MASA. Koyok, anjing bernama STAR beliau, telah ditemui dikebumikan sehingga muncung di dalam pasir di Malta oleh penyelamat.

Ia seolah-olah menjadi satu keajaiban  bila pegawai penyiasat kes yang tidak berkaitan dengannya lalu berhampiran bandar Birzebbuga, terdengar rengekan dari bawah sekeping papan dengan tunggul pokok di atasnya. Selepas menanggalkan papan itu, mereka membuat penemuan mengerikan: melihat seekor anjing ditanam hidup-hidup dalam kotoran sehingga ke muka, muncung dan anggota badan yang diikat, dan beberapa luka peluru di kepala, kerana anjing ini tidak bertuan, mencari penyerang Star agak sukar, menurut penyelamat kepada Berita Harian Malta. Walau bagaimanapun, bilangan halaman Facebook telah muncul dengan harapan untuk mencari penyerang itu.
Walaupun banyak telah ditawarkan untuk membela Star, pegawai perubatan berkata anjing itu harus menjalani  pemulihan yang lama sebelum dia bersedia untuk rumah baru.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...