Tuesday, May 22, 2012

AYAT AL-QURAN MENGALAHKAN SERANGAN ANAI-ANAI

Deccan Chronicle melaporkan dari Hyderabad.  "Ia adalah satu keajaiban," kata Ali.
Ali, 67, seorang pemastautin Yousufnagar di Tappachabutra, memberitahu Deccan Chronicle. Ali telah menyimpan satu salinan Al-Quran dengan terjemahan Urdu dalam bilik stornya dua tahun yang lalu sejak edisi lain Al-Quran gunakan. Apabila saya membuka bilik stor baru-baru ini, saya dapati bahawa naskah itu ada bonjolan. Rasa ingin tahu mendorong saya ke arah Al-Quran itu dan memeriksanya lebih dekat , ia mendedahkan satu insiden yang menakjubkan.

SubhanaAllah!!...Anai-anai telah memakan kertas putih juga teks Urdu tetapi meninggalkan ayat-ayat Arab utuh. Ini adalah kes di mana setiap halaman Kitab Suci.Terjemahan Urdu dicetak di bawah setiap ayat dalam bahasa Arab.Terjemahan menyeluruh pada margin pada setiap halaman juga dimakan anai-anai. Bahagian tulisan Arab sahaja berdiri tidak terusik. 

Ayat-ayat tulisan Arab mempunyai latar belakang berwarna, terjemahan Urdu tidak mempunyai warna. Bagi sesetengah pihak, ia perlu dibuktikan secara saintifik. Saya mahu orang ramai untuk tampil ke hadapan untuk menghantar buku ini untuk dibuat penilaian dan ujian saintifik. Ia akan membawa kebenaran. Mungkin, ujian akan membuktikan lebih banyak mukjizat Al Quran. Ali berkata beliau telah didatangi oleh Makmal Forensik untuk mendapatkan buku ini untuk diuji tetapi ia telah dihantar pulang. 


Dalam Al-Qur’an surat Al-Hijr, surah ke 15 ayat ke 9, Allah Swt. berfirman:
“Sesungguhnya Kami-lah yang menurunkan Al Quran, dan sesungguhnya Kami benar-benar memeliharanya.”
Ayat di atas menunjukkan jaminan dari Allah Swt., bahawa Dia selain menurunkan dan mewahyukan Al-Quran, juga berkomitmen akan menjaga kemurniannya hingga Hari Kiamat.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...