Wednesday, May 9, 2012

DUNIA MENUNGGU TANDA-TANDA AKHIR KIAMAT!!


Subhanallah....Petanda Kiamat Sudah Semakin Hampir...
Tanda-tanda awal Kiamat  semuanya telah terlihat. Antaranya :

Para saintis ' bukan Islam' dari Amerika Syarikat sekali lagi terkejut apabila mereka mendapati sejak akhir-akhir ini telah banyak tumbuh hutan di bawah tanah di Arab Saudi ( barat Alsamman). Ramai pengkaji yang telah memeluk agama Islam, Alhamdulillah...
Namun, salah satu tanda Kiamat adalah bahawa "tanah orang Arab" sekali lagi menjadi padang rumput dan sungai-sungai selepas menjadi padang pasir untuk sekian lama.
Telah diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.A.W pernah bersabda : "Kiamat tidak akan bermula sehingga tanah Arab sekali lagi akan menjadi padang rumput dan sungai. "
[Diriwayatkan oleh Muslim (157)]

Gua bawah tanah ini mempunyai saiz yang berbeza daripada satu sama lain mungkin disebabkan oleh faktor alam yang berlaku dengan perintah Allah. Bagi yang merncari air ia  tidak boleh dilihat dari atas tanah.  Satu kajian dan penerokaan oleh Geologi Saudi mengenai fenomena semulajadi dan aneh. ini. Terletak di bahagian timur Alsman wilayah selatan Arab Saudi. Lokasi pada peta diselaraskan dan sekarang ini boleh dicapai dengan cepat kerana laluan baru yang dibuat di  sebelahnya.

Apabila mendekatinya  yang bersamaan dengan paras tanah, halangan pasir telah diletakkan  sekelilingnya supaya tidak jatuh demi satu, tetapi faktor semulajadi ini menjadi halangan, oleh itu halangan konkrit telah diletakkan
Jika dilihat dari pintu masuk ia seperti berada di dalam gua sebuah gunung.

DSC_2680
Anda tidak boleh melihatnya melalui gambar ini

DSC_2707
Semakin dekat sebuah kawah kelihatan

DSC_2676
Sekeliling kawah ini diletakkan halangan konkrit

DSC_2672
Pemandangan dari tepi kawah. 

DSC_2665
Kita lihat di sini  faktor utama pemadatan pasir nya adalah kerana hujan dan banjir

DSC_2681
DSC_2685
Ini adalah salah satu Dhol Alsman Abu Jervan yang terbesar yang dikenali sebagai Abu Sawit sempena nama kelapa disebabkan pemadatan pasir
DSC_2703
Saiz lubang atau kawah dibandingkan dengan kereta
Dari  gambar ini  kita lihat  Kawasan Dahl ini semakin kehilangan bumbungnya. Dan semakin mengembang lebar dari masa ke masa.
Maha Suci Allah



Kingdom Tower, Jeddah | Bangunan Pencakar Langit Tanda-tanda Awal Kiamat

Kingdom Tower, Jeddah
Semakin hari semakin ramai pemimpin negara maju yang berlumba-lumba membina bangunan pencakar langit. Jika sebelum ini Burj Khalifa menjadi 1 fenomena bangunan pencakar langit tertinggi di dunia dengan ketinggian 828 meter yang merupakan hampir 2 kali ganda tingginya dari Menara Berkembar Petronas di Malaysia iaitu hanya 452 meter sahaja.
Lihat sahaja sudah pasti membuat kita gerun. Kenapa tidak, Menara Berkembar Petronas di negara kita sendiri sudah kita rasakan tinggi dan malah pasti ramai yang masih belum sampai kepuncak. Inikan pula bangunan pencakar langit seperti Burj Khalifa. Namun begitu, pasti anda lebih tergamam kerana ketinggian Burj Khalifa itu nanti hanyalah separuh sahaja dari ketinggian Kingdom Tower!
Ya, bangunan pencakar langit Kingdom Tower yang akan dibina di Jeddah merupakan BANGUNAN PENCAKAR LANGIT TERTINGGI DI DUNIA! Dengan ketinggian lebih kurang 1600 meter, pasti ianya menakutkan kita yang melihatnya itu.
Satu info menarik mengenai isu Bangunan Pencakar Langit ini ialah kebanyakkannya ialah terdiri daripada negara-negara Islam! Ya, lihat sahaja Kingdom Tower di Jeddah, Burj Khalifa di Dubai dan Menara Berkembar Petronas di Malaysia. Kebetulan atau?
Petikan dari Hadith Jibril yang cukup panjang, percakapan antara Nabi Muhammad Salallahu ‘alaihi wassalam dengan Malaikat Jibril tentang Islam, Iman, Ihsan, dan tanda-tanda Hari Kiamat:
Ia (Malaikat Jibril) berkata lagi, “Beritahulah aku tentang hari Kiamat.”
Baginda (Nabi Muhammad Salallahu ‘alaihi wassalam) menjawab : “Orang yang ditanya tentang hal tersebut tidak lebih tahu dari pada orang yang bertanya.”
Akhirnya ia berkata, “Beritahulah aku sebahagian dari tanda-tanda Kiamat itu”.
Beliau menjawab, “iaitu : Apabila ada hamba sahaya wanita melahirkan tuannya dan apabila kamu melihat orang-orang tak beralas kaki, tak berpakaian sempurna melarat lagi, pengembala domba saling membangga-banggakan diri dalam membangun bangunan yang tinggi‘.
[Hadith Riwayat Muslim dalam Sahihnya, kitab Al-Iman, bab 1, hadits ke 1. Dan diriwayatkan juga hadith dengan lafaz seperti ini dari Abu Hurairah oleh Al-Bukhari dalam Shahih-nya, kitab Al-Iman, bab 37, hadits ke 1.]
Perbandingan antara bangunan tertinggi lain



Pembangunan di Kota Mekah. Sumber - SciDev.Net - Nehal Lasheen - 10 November 2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...