Friday, May 18, 2012

TIDUR DENGAN MAYAT ISTERI SELAMA 5 TAHUN


Seorang lelaki Vietnam menggali mayat isterinya, membentuknya dengan tanah liat  dan meletakkan di atas katil supaya dia boleh memeluknya setiap malam selama lima tahun yang lalu.
Lelaki itu, berusia 55 tahun Le Van dari Lam Ha di tengah wilayah Quang Nam, dilihat di bawah dengan mayat isterinya dan anaknya.

vietnamwife1.jpg Man Slept Next To Dead Wife for 5 Years picture

Menurut laporan, Van bermula dengan tidur atas kubur isterinya selepas dia meninggal dunia pada tahun 2003. Beliau berkata bahawa satu tahun setengah kemudian beliau mengambil keputusan untuk menggali satu terowong bersebelahan kubur isterinya supaya dia boleh tidur bersebelahan dengan terlindung dari hujan dan angin.
Walau bagaimanapun, jiran dan pihak berkuasa tempatan mengetahuyi tentang perbuatannya dan memujuk Van untuk berhenti. Seterusnya pada November 2004 Van kembali ke kubur, menggali  mayat isterinya dan membawa pulang ke rumah, di mana ia kekal pada hari ini.
Anak Van, gambar di bawah dengan mayat ibunya, dikatakan memeluk tubuhnya sebelum tidur setiap malam.

vietnamwife2.jpg Man Slept Next To Dead Wife for 5 Years picture

Bapanya yang memberitahu akhbar Lao Dong bahawa jiran-jiran Van tidak berani melawat beliau selama bertahun-tahun, tetapi telah membiasakan diri dengan perbuatannya itu dan kini akan membayar kepadanya untuk lawatan dari semasa ke semasa.
"Saya melakukan perkara yang berbeza. Saya tidak suka menjadi orang biasa, " katanya lagi, " Badan isteri saya yang mati tetapi semangat beliau masih mengiringi kita. Saya tidak takut sama sekali apabila datang untuk tidur dengan dia. " 

vietnamwife.jpg Man Slept Next To Dead Wife for 5 Years picture

Pihak berkuasa tempatan merancang membuat pemeriksaan kes itu kerana undang-undang sanitasi baru yang memerintah menyatakan mayat perlu dibakar atau dikebumikan, dan pengkebumian itu tidak boleh dijalankan di taman-taman perumahan tanpa kelulusan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...