Tuesday, March 20, 2012

TEH PANDA TEH TERMAHAL DI DUNIA


Teh  Hijau Organik pada harga $ 200 secawan yang ditanam dengan najis panda?



Harta negara China, panda gergasi, akan menjadi lebih berharga bila seorang usahawan berjaya menggunakan najis panda  untuk menanam  teh hijau organik.  Reuters berkata proses berkembang di pergunungan China termasuk menggunakan bertan najis dari panda yang tinggal berhampiran pusat-pusat pembiakan. 
Kumpulan pertama teh dijual  50 gram per lot pada harga yuan 22,000 ($ 3,500) setiap lot menjadikannya teh paling mahal di dunia. Kebanyakan orang menggunakan kira-kira tiga gram teh satu cawan.

An Hansi, Pengusaha Teh Panda
An Hanshi. pengusaha teh mengatakan akan menyalurkan keuntungan dari kelompok yang pertama untuk dana alam sekitar, dan akhirnya menurunkan harga untuk kelompok masa depan. 
"Saya mengucapkan terima kasih kepada langit dan bumi untuk merahmati kita dengan teh panda ini dan alam sekitar," katanya kepada orang ramai pada acara yang mempromosikan teh dengan memakai sarung  panda. "Saya hanya mahu menyampaikan kepada rakyat dunia mesej mengubah bahan buangan menjadi sesuatu yang berguna, dan budaya kitar semula dan menggunakan baja organik."

Najis Panda
Najis panda besar asli kerana mereka hanya memakan buluh liar, tidak menyerap banyak nutrien, dan  banyak."Mereka adalah seperti mesin yang mengeluarkan baja organik. Mereka terus makan dan panda membuat banyak baja." 
 
Teh dengan baja najis panda memberi khasiat kepada kesihatan An Hanshi sambil menjerang air menyifatkan teh sebagai wangi dan polos. Walaubagaimanapun sebahagian tetamunya tidak merasa kagumpun.
© Copyright (c) Vancouver Ahd

Fakta atau Auta : Mahukah anda meminumnya?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...